söndagen den 13:e maj 2007

Lägesrapport 1: Går det så går det

Växthuset ställde jag precis där mitt gamla hopplösa jordgubbsland låg. Nu har jag tagit rätt på några jordgubbsplantor som ser hyfsade ut och resten är begravda under den duk och de mattor som utgör golv i mitt växthus. Det blev jättefint men jag vet inte om det kommer att fungera med ett sånt golv. Det kanske möglar. Nåja det lär ju visa sig. Går det så går det.

Plantorna som jag tog reda på tänkte jag sätta lite här och där i trädgården så att ungarna kan hitta sig ett eget jordgubbsställe. Några har jag satt i ett par krukor och några har jag kvar i växthuset. Kanske tar de sig och ger en liten skörd. Går det så går det. Det kostar ju inget att prova.

En gammal plaststol av något snyggare modell har fått flytta in i växthuset och ett gammalt bord som tidigare stått som arbetsbord i trädgården. Känns riktigt bra att kunna återvinna. Jag älskar det och är en samlare av stora mått. Att använda gammalt sparat skräp ger mig frihet att prova och experimentera utan att riskera så mycket.

Nåja, barnen är hungriga. Dags att vara lite mamma en stund.

4 kommentarer:

Sara sa...

Så du är också en samlare! Då är vi två...jag älskar att återanvända och hitta ny användning för sakerna.

Annis sa...

Jag är ingen samlare....jag är en rensare men det kanske du redan vet!

IT-mamman sa...

Hoppla, där kom stolen och bordet in! Då har du ditt mysiga krypin. Grattis!

Arga Mamman sa...

Jag är INTE avundsjuk... Inte det minsta... Bara lite kanske. Tyst så ingen hör...