fredagen den 18:e maj 2007

Lunchrast för målaren

Hes i halsen och nästan hes i fingrarna också, om man nu kan vara det. I går blev det inget skrivet. Internet var instabilt så varje gång jag hade en stund över till att skriva så hade vi ingen uppkoppling.

Det är ganska nyttigt faktiskt att få känna hur jag faktiskt tar tekniken för given och räknar med att den ska finnas till förfogande jämt, ungefär som vatten i kranen.

I dag skiner äntligen solen och jag är ute och målar en friggeboda som vi köpte i höstas. Den har förstås blivit svartprickig under vintern så jag fick tvätta och skölja den efter konstens alla regler. En gavel är målad och det blir fint. Mörkgrått. 5-åringen var besviken, han tyckte att vi skulle ta en färg ur "jegnbågen" istället. :)

2 kommentarer:

Annis sa...

Jag gillar också jegnbågen....

kajsasi sa...

Så du målar också? Fast i större format. Visst vore det härligt med en friggebod i regnbågens färger.