tisdagen den 17:e juli 2007

Skitgott med surströmming :)


Min mor är en kreativ kvinna som trollar med såväl ord som pensel. Vid Trollforsen finns därför nu norrbottens, ja kanske hela Sveriges finaste allmänna utedass. Det händer att folk kör hit bara för att fotografera det skitfina. Om ett par dar öppnar jag dörren så att ni också får se. Till dess nöjer jag mig med att dela med mig av en av mammas verser som finns att läsa därinne. Passar också på att tacka goda vänner för gårdagens smarriga surströmming.

4 kommentarer:

Annis sa...

Så himla bra! Heja mamma!

IT-mamman sa...

Så vackert! Ähum.. och roligt!
Gillar du surströmming? Jag har aldrig vågat smaka, fast maken var inne hos norrlandsgrannen idag och åt. Ikväll luktar han inte gott i munnen trots tandborstning om jag säger så. Ska jag våga pussa honom godnatt?

erica sa...

Surströmming är gott, inte alls surt utan ganska salt (passar maken då kanske :)

Man äter det med potatis och lök i små bitar på på ett smörat tunnbröd. Helt ofarligt.

Apropå pussar så är det som med vitlök ... bäst om båda har ätit.

Sen kan man rapa ganska mycket också. En av mina kompisar tycker att det är jättebra - "för då är det som att få äta det en gång till"- Jag nöjer mig helst med en gång.

IT-mamman sa...

Det där med rapandet märkte jag allt! Det var därför jag inte ville pussa honom. Men idag har lukten försvunnit..