torsdag 30 augusti 2007

Bra med bus

Rusar genom skolan. Försenad. Måste skynda mig in till barnen så inget hinner hända. Äntligen framme. Öppnar dörren hastigt och låter blicken svepa över klassrummet. Ingen där. Ingen på långbänkarna, ingen vid borden. Alldeles tyst.
"Men vad...?" hinner jag tänka innan jag hör fniss och fnitter och blir bombarderad av mjuka ärtpåsar i alla möjliga färger. Så krånglar sig alla barnen fram från under och mellan och bakom. De skrattar och stojar "Vi gööömde oss!" "Du såg inte". Belåtna med sitt bus.
"Hörni ni ni busungar" säger jag med illa dold förtjusning, "Nu lurade ni mig verkligen". Mera tjo och mera tjim "VI gjorde det".
Jo, tänker jag, NI gjorde det - TILLSAMMANS.
Det är bra. TILLSAMMANS är bra.

2 kommentarer:

Sara sa...

Härligt!

erica sa...

Ja, bara att se deras helnöjda miner var en fröjd.