torsdagen den 30:e augusti 2007

Lånade treor

Lånade kollegans 17 treor i går i 50 minuter när mina tvåor hade gymnastik. Vi ska jobba vid datorerna och jag ska försöka lära dem lite nya och nyttiga knep och knåp. Eftersom mitt klassrum ännu inte är färdigt med fast monterad projektor i taket, fick jag i vanlig ordning rulla in projektorn och koppla sladdar innan vi började.

Via projektorn modellade jag hur man kan skriva dikt på ett effektfullt sätt. Jag visade hur man markerar allt genom att trycka Ctrl och A, hur man centrerar texten, ändrar färg på bokstäverna och gör bakgrundsfärg typ "överstrykningspenna". När de 50 minuterna var till ända tågade nöjda treor tillbaka till sitt klassrum med var sin nyskriven färggrann dikt. Nöjda.

4 kommentarer:

Anonym sa...

idag har vi jobbat med datorn och erica,ropa min trea mycket nöjd mellan cykelbanorna -ska visa dig sen... får väl se då cykelsäsongen är över å det känns inte långt bort idag,brrr så kallt.

Trevlig Helg
Christine

erica sa...

Jo det är verkligen iiiiiskallt.
Kul att cykelkillen var nöjd. De jobbade jättebra så vi hann en hel del.

Anonym sa...

ÅH... jag kommer upp ... blir galet sugen att titta på din undervisning. Anne-Marie

erica sa...

Kom du. Jag vågar ta emot dig...tror jag..:)