tisdag 28 augusti 2007

Motorik

Djupt koncentrerade tågade klass två långsamt över skolgården idag. En fot försiktigt före den andra. Armarna lätt utsträckta, huvudet högt och stilla för det gäller att ha kontroll på kroppen när man balanserar en ärtpåse på huvudet. Rakt fram gick det riktigt bra, balansgång på smala brädan fungerar också - men att klättra upp i rutchkanan och åka ned var det inte många som klarade. Det var bra för då kan vi öva på det. Tillslut kommer det att gå och då vet man att man kan klara det som först känns alldeles omöjligt.

6 kommentarer:

annemarie sa...

Hej - du skulle tala med vår gemensamma vän... oj vad hon har tankar om det där du gjort idag. Jag samtalade med henne i morse... hon berättade om hur hon frågade medan de gick balansgång...och en del av eleverna behövde stanna upp för svara...så koncentrationen på uppgiften att gå var stor... och om man samtidigt skulle svara...måste man stanna. Detta gällde inte alla elever...men det är en iakttagelse. Anne-Marie

erica sa...

Ja det måste jag testa. Tack A-M och B.

Steffe sa...

Hehe, ser framför mig när fröken visa hur det ska gå till.....

Anonym sa...

Ännu en superb ide´jag ska prova på frittebarnen! Du ÄR en guldgruva Erran.... kramisar åsa

Erica sa...

Tack Åsa du med :)

Erica sa...

Steffe, du får fråga Jocke hur det såg ut. Han tog mig på bar gärning.