söndagen den 12:e augusti 2007

Nytt arbetsår

Blickar framåt. Ser ett nytt arbetsår.
Tänker på vad jag ska försöka åstadkomma och på vad jag ser fram emot.

Jag ska fortsätta med det som fungerat bra och behålla min arbetsglädje.
Jag ska förbättra rutinerna med olika ansvarsområden i klassrummet.
Jag ska inspireras av "kabelklämman" och hålla styr på alla sladdar.
Jag ska se till att högen på mitt skrivbord inte växer sig så stor.
Jag ser fram emot att möta mina arbetskamrater och mina elever.
Jag ser fram emot att samarbeta med Anna S i vårt projekt med Lärmit
.

Jag tänker att jag undrar vad jag skriver sedan när jag blickar tillbaka.

3 kommentarer:

annemariekörling sa...

Hej - oj - det där ska jag också göra. Just nu laddar jag för skolstart genom att motionera mera, äta sundare mat, rikta läsningen mot pedagogik...och skriva lite förslag till vad att göra...Allt gott Erica
Anne-Marie

Anonym sa...

Hej!
Jag tror LärMiT är som hand i handsken för dig Erica :-)! Som en utveckling av det ni påbörjade förra året med Trageton. Vi ses nog en del i korridorerna, om det blir så att jag blir handledare för förskoleklassen, och så ses vi ju förstås på CMiT.

Ha det så bra!

Ulla-K

Annis sa...

Härliga mål, nya mål. Allt känns så fräscht första veckorna. Nya mål och tankar. Tid att planera före barnen kommer. Tid att prata med andra lärare. Kul och inspirerande.
Vi ses på fredag!