fredagen den 17:e augusti 2007

Unikt :)

Uppstart i dag för Lärmit-projektet. Vi som är med får klassrummen utrustade med ny teknik och ska tillsammans lära oss nyttja den på allra bästa sätt. Det var kul att träffa alla igen. Många verkar ha klart med utrustningen i sina klassrum men inte vi "Det kan ta måååånader" enligt vaktmästaren...suck. Hoppas att det inte blir så för jag vill verkligen komma igång.

Mats Danell var där och pratade om hur man kan tänka när man ska se tillbaka och reflektera så att det inte bara blir att referera eller reagera. Viktigt, viktigt!!

På plats fanns också en forskare från Umeå, Per-Olof Erixon, Han sa något som jag inte riktigt insett förrän nu:

"Detta projekt är förmodligen unikt för hela Sverige och Norden, ja kanske hela världen. Det måste vi berätta om för Piteå är ju faktiskt lika mycket världen som Calcutta."

5 kommentarer:

Annis sa...

YEEEESSSS here we come!!!!

kajsasi sa...

lucky you! när det är dags.

erica sa...

Ja nu är det skarpt läge :)

annemariekörling sa...

Nu nu nu nu nu kom jag in - jag har läst - heja, heja,heja - jag tror på DIG. Anne-Marie

Erica sa...

Ja! Vad bra att du kom in. Ditt stöd är jag hjärtinnerligt glad för.