tisdag 7 augusti 2007

Vidrigt

Kräkas vill jag när jag läser rubrikerna på Aftonbladets webb. Allt detta elände som möter mig får det att vända sig i magen. Rubrikerna räcker. Vill inte ens klicka mig vidare för att få veta mer. Det rubriken berättar räcker mer än nog.

Barn som mördats, skjutits, förolyckats. Föräldrar som mördat. Unga människor med avsikt att skada. Våldtäkter och försvinnanden. Naturkatastrofer och krig.
Detta mörka, mörka elände runt oss hela tiden. Jag vill bara blunda, hålla för öronen och skrika rakt ut. Få det att sluta. Jag vill inte veta mer.

2 kommentarer:

anne-Marie sa...

Nej - jag skulle vilja gå ut och strejkläsa...tänk om de gjorde rubriker som var främjande istället... jag spyr också över allt sammans. De använder ordets makt fel... Kram Anne-Marie

Lilla B sa...

Vidrigt är det när penninghungern får styra orden!