tisdagen den 2:e oktober 2007

Maskarna

Ibland när det är hektiskt kan det vara hemskt och härligt på samma gång.

I dag ägnade vi förmiddagen åt att studera maskarna. Vi hällde ut alla på ett stort papper och sedan fick alla var sin. Vi kollade ur långa de var, bestämde ett namn, skrev lite annat om masken och ritade av den. Livligt men i alla fall fokuserat på maskar.
"Min vill inte ligga still när jag ska mäta den, får jag tejpa fast den??"
"Åhh, min fick barn..kolla! Ja ha, oj, nej den hade visst gått av."
"Kolla min mask är 17 centimeter..nej 18... nej 19..nej den är 21 centimeter - om man sträcker den"
"Min mask kan krypa här uppe på hyllan :)"
"Var är min mask?? Den var ju nyss här??"
"Min mask har som blivit skrövlig och den rör sig inte - får jag en ny?"

Nu är alla tillbaka i burken och jag håller verkligen tummarna för att åtminstone hälften återhämtar sig :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

åh, vad du har fångat dagens "maskkommentarer",,, en jobbig men otroligt givande dag// Linda

Veronika sa...

Haha, vilka underbara kommentarer. Jag kan inte minnas att vi någonsin fick hålla på med riktiga maskar i skolan. Vad orättvist! :)

erica sa...

Roligt att du hittat hit Veronika. Vi har maskarna i en jätteburk i klassrummet. Du är välkommen att känna när du vill