måndag 18 augusti 2008

Första arbetsdagen

Så var det dags att ge sig iväg till jobbet. Första dagen på det nya läsåret. Inga skolbarn än men en hel massa grejor som skall flyttas om och packas upp. Jag byter till klassrummet intill. Klassrummet intill som inte har projektor i taket ... milde tid hur ska det gå? (Jo jag vet att jag är bortskämd). Det blir till att köra skolan goes old school tills grejerna är på plats och det kan ju ta ett tag. Skulle tro att det blir rätt så nyttigt och att det tvingar fram lite nytänk. "Inget ont som inte för nåt gott med sig", heter det väl, eller "Det som inte dödar, det härdar"

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag vet..själv har jag styrketränat med att lyfta upp jättemonitorklumpar som varit nedsänkta i djupet under en repig mörk glasruta, upp på det gigantiska databordet, så ungarna (o jag) åtminstone kan SE någorlunda på skärmen tillsammans! ville egentligen "tappa" den,(går dom sönder får vi nya PLATTA!!)fy, fy, bara vara glad och STARK!

IT-mamman sa...

Grattis på födelsedagen!
Hurra!
hurra!
Hurra!
Hurra!

(Tipstack till facebook som avslöjar...)

Erica sa...

Anonym ... och dessutom är nya skärmar mycket mer energisnåla, kanske råkar barnen välta den i golvet om du liksom råkar initiera en ovanligt vild lek?


It-mamsing. Tack så mycket:)