tisdag 12 augusti 2008

...och hur går det med boken?

Stilla på bloggen, jo jag vet. Jag har jobbat intensivt med mitt bokmanus istället. I går skickade jag iväg det till ett par betrodda personer, fastän det fortfarande är ofullständigt på flera ställen. Det känns obehagligt att släppa in någon annan i arbetet, lite som att stå naken till allmän beskådan. Granskande ögon som ser var det är för mycket, var det är gropigt, var det är blekt och var det är för lite. Usch, men det leder till något bra i alla fall. Jag behöver lite nya ögon och lite synpunkter på materialet. Lite respons och en riktning för det vidare arbetet.

I dag har jag planerat bildmaterialet. Min syster kommer att stå för illustrationerna och jag för fotograferandet. Hälsa på hos min syster på www.mellisplace.blogspot.com

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ser framemot din bok!!När kommer den ut? Hälsningar Jenny

Erica sa...

...typ aldrig om du frågar idag... herregud vilken emotional roller coaster det är att skriva en bok. Just nu vill jag bara dra täcket över huvudet, men det lättar nog om ett par dar när jag får lite respons på det hela och lite distans till det hela.

Anonym sa...

DU är sååå värdefull Om du bara visste hur mycket din bok behövs!! Du är barnens röst och ljus i mörkret, upp till kamp för tankens frihet, för kreativt nytänkande och lekande lärande "för barnen i tiden"!! nytt valspråk! kram från "kabelklämman" som redan saknar dig

Anonym sa...

Kul att läsa din blogg.
Hälsar Catrin, "gammal" samhällsvetare och förskollärare..

kajsasi sa...

Hej! Jag har tydligen missat något. Vad är det för bok du har skrivit?

IT-mamman sa...

Lycka till med boken! Så spännande! Hoppas du kan berätta mera snart.