fredag 24 oktober 2008

Hej då lärarstudenter

Tre veckor går fort. Nu ska lärarstudenterna tillbaka till skolbänken och det blir lite tomt och tyst. Att ha studenter tillför verkligen massor. (Ta chansen om du får den!!) Jag har fått följa med på nya vägar och återupptäcka en del av undervisningen som jag kommit ifrån. Jag hade glömt hur berikande och utvecklande drama är och hur roligt och utmanande det är med teknik. Dessutom har jag fått ny inspiration till att jobba med musik. Det är känns tråkigt och nästan en aning sorgligt att de inte är kvar efter lovet. Jag hoppas att alla studenter förstår att deras VFU inte bara är utbildning för dem utan också nytt liv och nya tankar för den skola som har förmånen att ta emot dem. Välkomna åter :)

1 kommentar:

Almapower sa...

Ja, så kan det nog vara. Men många lärarstudenter upplever att de är i vägen, kommer och stör i ordinarie undervisning, tar plats. Få vågar ifrågasätta sina handledare eller andra lärare på skolorna, för de flesta är väldigt inkörda på sitt sätt att arbeta. Det verkar inte finnas plats för nya tankar och idéer. Kanske de är utarbetade de stackars lärarna? Jag vet inte? Men vad kul att du uppskattar dem/oss!