torsdag 9 oktober 2008

När vi inte förstår att vi inget förstår

- Du kan INTE åka till din kompis i foppaskor. Det regnar ju. Ta andra skor!, säger mamman bestämt.
- Men de haaar ju inget skohorn!!! ryter sonen uppgivet.
- Jasså på det viset
, då förstår jag, men ta stövlarna då.
- Ja det funkar ju.
............................................

- Nu MÅSTE du börja hänga upp din jacka på kroken!!
- ...men jag når inte...
Fröken tittar på den unge mannen och inser att han har rätt.
........................................

- Nej vet du vad, jag kan inte springa av och an för att skära upp frukt. Du får använda tänderna och bita bitar! suckar fröken irriterat.
- ...men jag har ju inga, säger hon med ett tandlöst leende.
Fröken ser det och skäms.
- men oj då, det är ju sant. Jag ska genast hjälpa dig.

Inga kommentarer: