måndag 10 november 2008

Bokprojekt 2

Mitt skolområde har ett utvecklingsprojekt som heter Värdefullt. Inom detta projekt är vi ett antal pedagoger som tillsammans skriver en bok med berättelser ur vår praktik. Berättelserna är skrivna ur ett etiskt perspektiv och beskriver allt från utvecklingssamtal till vardag på förskolan. I dag träffades vi för att utbyta tankar om varandras texter. Det blev ett givande möte. Min text hittade sin form och fick rubriker som tydliggjorde det jag ville säga. Jag kände mig tacksam över att få ta emot så många goda råd och stolt över att min text hade potential att växa till sig. Inom kort sätter jag mig och formulerar version tre.

(Ps... vi söker ett förlag som vill ge ut vår bok... har du ett? )

4 kommentarer:

Bettan på Violen sa...

Din berättelse är fantastisk!
Blev inspirerad att själv börja blogga från förskolan men vi har ingen hemsida än.

Ulrika sa...

Det är verkligen fantastiskt att se att våra berättelser blir bättre av att vi samtalar om dem med varandra. Tänk vilken förmån att få veta vad de andra i gruppen uppskattar med ens egen text och hur de tänker att den kan vidareutvecklas! Vi har så mycket att lära av varandra:)

Petra sa...

Låter jättespännande!! Skulle vilja läsa så hitta ett förlag!!

//Petra

erica sa...

Tack Bettan! Jag tyckte mycket om din berättelse också.

Ulrika. Jo det är otroligt berikande att träffas...men så har vi också en kunnig och inspirerande och engagerad projektledare.;)