måndag 16 mars 2009

Några tankar om blogg

Nu har jag skrivit blogg i drygt två år. Det har varit två spännande år med många, många nya värdefulla kontakter och många, många stunder av reflektion, självransakan och eftertanke. Den senaste tiden har många visat intresse för bloggen som kompetensutveckling och bloggen som verktyg för nätverkande. För mig har den inneburit både och.

I dag är bloggen en väldigt viktig del av min dagliga rutin. Den har en social funktion, en kommunikativ funktion och en funktion som verktyg för utvärdering och utveckling av min yrkesroll. Det ska bli spännande att läsa vad undersökningarna kommer fram till, men vad de än blir kommer jag att fortsätta skriva här. jag är tacksam för att du tar dig tid att läsa.

3 kommentarer:

Öpedagogen sa...

Jag kunde inte har skrivit det bättre ;D

Ngoma sa...

Vill att du ska veta att din blogg betyder såå mycket för mig, ger mig inspiration och hopp. När jag är deppig över att elever kränks av vuxna och att det gnälls så mycket i personalrummet, då läser jag din och Anne-Marie Körlings bloggar och så blir jag glad igen.
Tusen tack för att du delar med dig!

Erica sa...

Tack för att du tar dig tis att läsa och för att du tar dig tid att dela dina tankar med mig DET betyder mycket för mig.