lördag 18 april 2009

Börjar varmköra inför skolstarten

Snart måndag. Funderar på hur jag ska få mina 15 vår-rusiga elever att känna att "the classroom is the place to be". Kan nog bli svårt. Fram till sommaren ska vi täppa till kunskapsluckor som nationella provet hjälpte oss att upptäcka. Olika barn har olika luckor så här vill det till att jag organiserar arbetet så att alla får sitt.

Vi ska också avsluta en rad berättelser och lära oss räkna bråk. Ann-Marie har ett bra lektionsuppslag för bråkräkning.

Vårfåglarna ska vi också titta lite närmare på. Hur? Har du nåt bra tips?

2 kommentarer:

Öpedagogen sa...

Vill du se fåglar, sätt upp fågelmat utanför klassrumsfönstret så har ni att göra!!! Jag gjorde detta med en 1:a för många år sedan. Vi hade så mycket fåglar där att vi hade fullt sjå med att se vilka de var, fylla i diagram etc. Men OJ vad det var roligt och vad mycket intressantare att se fåglarna på riktigt än att slå upp och titta på bilder i en bok.

Erica sa...

Lite mat utanför fönstret skulle kanske kunna funka.