tisdag 3 november 2009

Gårdagen - summering

Om du läser och ser på bilderna nedan så förstår du att igår var en alldeles speciellt trevlig dag.
Jag kommer in i personalrummet för att ha arbetsplatsträff. Ganska snart blir jag beordrad att sitta still på en stol och ställa bort datorn. Inte får jag hämta kaffe heller. Kollegorna samlas runt mig och tystnar. Stämningen är varmt högtidlig. Efter ett kort gratulationstal överlämnar de den vackraste bukett jag sett på länge och ett kryptiskt brev där det står att jag ska vara snygg och klar klockan 18.15. Jag blir förvånad, förbryllad och förväntansfull. Jag behöver kaffe. Jag behöver socker. Som pricken över i står på personalrumsbordet en gigantisk tårta med guldäppleinspirerad dekoration och jag får äran att ta första biten. Mums

Klockan 18.15 står jag piffig och fin och väntar på skjutsen. Det bär iväg till Perudden och där inne i den mysiga lokalen väntar i princip alla mina kollegor och arbetskamrater. Hurra för alla som ville komma och för alla som ville men inte kunde :) God mat, vin, skönsång och småprat i en härlig blandning gjorde kvällen till en kväll att minnas. Tänk vilken tur jag har som jobbar med så många generösa och fina människor. TUSENTALS TACK. Ni anar inte vad det betyder.

2 kommentarer:

Jonas Hällebrand sa...

Grattis igen att du har så härliga kolegor som visar sin uppskattning. Jag hade varit där om jag kunde min du är i mina tankar!!

Ett Lundensiskt tre falldigt leve!
Hipp hipp Hurra Hurra Hurra!

Fröken Anki sa...

Fantastiska blommor och fin, säkert god också, tårta. Och vilken present att bli utbjuden på kalas. Härligt! Vilka toppenkollegor.

Njut så länge du kan av dessa roliga saker och känn dig riktigt värd ditt äpple!
Grattis igen!!!

kram