måndag 9 november 2009

Jag ser och hör:

En av grabbarna försöker krångla upp täckisarna ur väskan. Han tar i lite extra. Plötsligt går det lätt och han ropar förtjust: "Alltså kolla - min väska krääääks"

Vi ser jordgloben snurra på Google Earth. En av eleverna studerar den intensivt och säger: "Om du stannar jorden där på datorn ...då kanske den slutar snurra på riktigt... tänk om det är så..!" Ja tänk, tänker jag ... hemska tanke.

Första skoldagen efter guldäpplevinsten var också första skoldagen efter lovet. På eftermiddagen var både jag och eleverna trötta och mitt tålamod var väl inte det bästa. En av eleverna rynkar ögonbrynen, ger mig en missnöjd blick och säger " Hörru du, kanske måste du lämna tillbaka det där äpplet om du tycker att det är så jobbigt här!"

1 kommentar:

Mifflan sa...

Hahaha! Barn är så sköna det är väl klart att du skall lämna tillbaks äpplet om det skall vara på det viset. När jag är en besvärlig mamma säger min son: "Vet du, så där gör inga riktiga mammor." Vad säger man då?