tisdagen den 1:e december 2009

Dikter om snö

Snödikterna är på gång. Arbetet startade med ett bildspel med vinterbilder. Första gången vi såg den fick eleverna tänka på hur snön var och andra gången vi såg den fick de säga ord som passade till "Snön är...". Sedan presenterade jag formen för dikten. Tre rader med "Snön är..." en rad med "Jag..." och en avslutande rad som var samma som den första. Dikten klistrades sedan mitt i en snöstjärna av papper som eleverna klippt. Snöstjärnan klistrades i sin tur på ett färgat papper. Snyggt.

video

1 kommentar:

fröken Susanne sa...

Hej!
Jag är en flitig läsare av din blogg.I går visade jag ditt fina bildspel som du hade gjort som hette Snön är. Jag undrar om jag skulle kunna få lägga ut den på min blogg, så att jag kan få visa föräldrarna vilket fint bildspel som deras barn fick se, innan vi började jobba med snöstjärnor. Givetvis skriver jag att det är du som har gjort bildspelet.
Så min fråga är om jag kan få lägga ut den på min blogg?
Vänliga hälsningar
fröken Susanne från Malmö