torsdag 14 januari 2010

Möte i cyberrymden

På Helsingfors universitet utbildas i samverkan med Arne Trageton en grupp blivande handledare för implementering av ASL. I dag på eftermiddagen möttes vi i cyberrymden när Kristina Hansson, Anki Forsberg och jag berättade om vårt arbete med ASL utifrån våra olika roller. Vi har tidigare kopplat upp oss mot dem tre gånger för att kolla att allt fungerade, men idag skulle det förstås krångla. Vi hade ljud och bild från Helsingfors, men de hade bara ljud och ppt från oss. Det blev i alla fall lyckat. Ett berikande möte och en värdefull erfarenhet.

4 kommentarer:

Theresa Sui sa...

Tusen tack för en jättefin insats för utvecklingen av att skriva sig till läsning i Finland! Theresa, Arne och alla lärarna på kursen vid Helsingfors universitet tackar er Erika, Ann-Christin och Kristina - sååå mycket.Inläggen var belysande ur olika perspektiv och oerhört inspirerande. Många av lärarna kommenterade särskilt Erika det du lärde oss om hur du formar bokstäverna med elever!

Erica sa...

Tack själva. Synd att inte vår webbkamera fungerade. Det var tydligen en brandvägg som uppdaterats och ställde till det för oss. Jag är glad att jag fick tillfälle att testa tekniken på detta sätt. / erica

Anonym sa...

I want not agree on it. I regard as warm-hearted post. Especially the title attracted me to study the intact story.

Agneta sa...

Tack för inspirerande inlägg! Nu väntar jag på din bok som jag har beställt.