lördag 20 mars 2010

Dagens drömresa

OBS nördvarning (makens anmärkning)
Jag har suttit med näsan i böckerna ett par dagar nu. Läser om skolutveckling och förändringsarbete. Läser också den fördjupade analysen av PIRLS och boken Det tidiga språkbadet. Jag lär mig massor och är hur imponerad som helst av de duktiga människorna bakom texterna. Tänk att få hamna på en öde ö med alla dessa kloka. Äta god mat, dricka lite bubbel och sitta bredvid. Fråga och lyssna och tänka och kanske förstå. I teorin skulle det vara möjligt. Jag, Carolin Lidberg, Rigmor Lindö, Tom Tiller, Per Thullberg, Gunnar Berg och Hans-Åke Scherp. Yeah! När åker vi?

4 kommentarer:

Anonym sa...

jag vill följa !! // lottali

Maria i Falkenberg sa...

Det skulle vara mycket intressant att vara med i det gänget. Det tidiga språkbadet och Rigmor Lindös andra böcker är otroligt inspirerande. Jag ser också fram emot att få träffa dig i Halmstad i maj!

Idyll och Inspiration sa...

Det skulle vara väldigt roligt att få följa med på den resan men ta gärna med Carina Fast också.
En fråga; vart har du köpt in bänkarna till ditt klassrum?

Erica sa...

Ni får följa med allihop. Carina Fast också :)


Bänkarna i mitt klassrum kommer från en lokal snickare. De kommer i set om 4. Två är lite lägre och två är lite högre så att de går att skjuta ihop dem. Du får rita och lämna ritningen till nån duktig hantverkare. / Erica