onsdag 2 november 2011

Uppgift: Beskriv räven

I veckan läser vi om räven. Alla läser ett stycke i hemuppgift. Några av eleverna som kommit lite längre får också i uppgift att skriva en text som beskriver en räv. Det visar sig vara svårt.
- Vadå beskriva en räv?? Jag fattar inte!! Inte vet jag?!
- Ja men, beskriva, hur den ser ut och så...
- Men jag vet inte!!!
- Jo du vet väl...

Då slår det mig att om jag ber henne beskriva nån av tjejerna i Winx så kan hon det:
- Långt lockigt brunt hår. Ingen lugg. Blå ögon. Långa ögonfransar. Hon har gröna kläder och ett halsband med en fjäril på.

Men en räv....


- Erica

2 kommentarer:

Frida Johansson sa...

Hej Erica. Vi är två lärarstudenter som är i startgroparna för vår C-uppsats. När vi sökte på IKT i skolan kom vi till din blogg. Vi skulle gärna vilja ställa lite frågor till dig om det är möjligt. Kontakta oss gärna på mail. Tack på förhand!

mvh /
Frida Johansson & Roberth Läckström

frida.johansson.2@student.hv.se
roberth.lackstrom@stundent.hv.se

hannashorna sa...

Du har en award att hämta hos mig.