fredag 6 januari 2012

Min första e-bok

Så har det hänt. Jag har lånat min första e-bok från biblioteket. Vilken grej!! Ja, jag vet att jag ägt en IPad länge, och jag vet att jag borde ha fattat hur coolt det är, men det har jag inte förrän nu. Låg sömnlös för några kvällar sedan och önskade att jag hade fått Läckbergs nya i julklapp. Huset tyst och trist. Alla wordfeud kompisar sov men inte jag, och då bestämde jag mig för att ta reda på hur man lånar en bok. Bluefire reader hade jag redan. Surfade till lånesidan via bibliotekets hemsida. Blev där uppmanad att fylla i lånekortsnummer och skaffa ett adobekonto. Enkelt. Klick klick klart och 30 sekunder senare kunde jag börja läsa. Underbart. Vilken frihet. Tar ingen plats, kan inte bli försenad. Nya böcker inom räckhåll utan att det kostar mig en krona. Demokrati. Tillgänglighet. Ett folkbibliotek på riktigt.


- Erica

Inga kommentarer: